حریم داران ولایت

ما را به جرم دوست داشتن نکشید !

حریم داران ولایت

ما را به جرم دوست داشتن نکشید !

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

بحرین نام پاره ای از تن ما

منتظر منتقم زهرا | جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۰۹ ب.ظ

چکیده:

بحرین یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه‌ی خاورمیانه به شمار می‌‌آید که عمده‌ی ساکنان آن از شیعیان به شمار می‌‌آیند. در این نوشتار جستاری در وضعیت شیعیان بحرین مورد توجه نگارنده است. از مهم‌ترین نکات قابل توجه در این باره، وجود حکومتی سنی با وجود داشتن بیشترین میزان جمعیتی شیعه است. شیعیان بحرین که برخی از آنها اصالتا ایرانی به شمار می‌‌آیند، از دیرباز عمده‌ی جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده‌اند، اما کمترین سهم و مشارکت سیاسی را در مناصب بالای حکومتی در اختیار دارند.

مقدمه

دراین نوشتار، سخن از سرزمینی است که ازسالیان دور و قبل از میلاد، مهد تمدن بوده است و ریشه در تمدن‌های باستان دارد. افزون بر آن یکی از اصیل‌ترین و مهمترین مراکز شیعی از زمان درخشش اسلام محسوب می‌شود.

بحرین، یکی از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران درمنطقه حساس خلیج فارس است و جدای از آن، سال‌ها جزو قلمرو خاک ایران بوده است.

بحرین با جمعیت حد اکثر شیعی در رتبه سوم از کشورهای شیعی جهان به لحاظ درصد جمعیت می‌باشد.

برای شیعیان، شناخت کشورها و جمعیت‌های شیعی در جهان از اهمیت بالائی برخوردار است، چرا که در سایه یک شناخت کامل از وضعیت یکدیگر، با نقاط قوت و ضعف، مشکلات و موانع و... یکدیگر آشنا شده، با تکیه بر اصول و مبانی و اعتقادات واحد، می‌توانند جایگاه سیاسی، اجتماعی، مذهبی و...خود را در جهان تحکیم و قوام بخشیده و به صورت یکپارچه در مقابل دشمن واحد که استکبار، استعمار و وهابیت است، ایستادگی کنند تا چپاول‌گران هرگز اندیشه تجاوز، احاطه و تسلط بر آنان را در سر نپرورند.

  • منتظر منتقم زهرا